Wat hebben we bereikt?
Doel 1. Een betrouwbaar, transparant en professioneel bestuur.
Na de verkiezingen zorgden we dat raad en bestuur snel ingevoerd waren in hun werkzaamheden en taken. En op de hoogte raakte van de regels rondom integriteit.
Transparant bestuur heeft een belangrijke plek in het coalitieakkoord gekregen. Inwoners hebben tijdens een inwonersavond over dit akkoord kunnen meepraten.
Doel 2. Een betrouwbare en sterke partner in de regio.
Na de verkiezingen zorgen we voor een goede vertegenwoordiging in de besturen van verbonden partijen en stemden deze af met de gemeente Overbetuwe. Dit laatste met als doel een goede vertegenwoordiging van het middengebied in de regio.
Besluitvorming over regionale onderwerpen bereidden we gezamenlijk voor en stemden deze af. We zorgden voor heldere en transparante besluitvorming over regionale onderwerpen binnen de gemeente.
Doel 3. Inwoners en organisaties staan centraal in onze dienstverlening.
We stelden een visie op klantcontact op. Hierin staan onze inwoners centraal in onze dienstverlening. We maakten onze openbare bestuurlijke informatie beter toegankelijk en we besteedden opnieuw aandacht aan communicatie met onze inwoners.
Indicator | Meetbaar resultaat 2022 | Verwacht resultaat | Behaald resultaat |
---|---|---|---|
Klantwaardering | Gemiddeld rapportcijfer | ||
| Totaalwaardering voor alle drie de kanalen | 7,1 | 7,1 |
| 7,6 | 7,6 | |
| 8,0 | 8,4 | |
| 7,0 | 6,9 | |
Gemiddelde wachttijd aan de balie | Percentage balieklanten geholpen binnen de | 93% | 88% |
Afhandeling meldingen openbare ruimte (MOR) | |||
| Percentage dat melder is geïnformeerd binnen de servicenorm van 5 werkdagen | 92% | 83% |
| Idem | 85% | 84% |
| Afhandeling melding binnen 24 uur | 100% | 100% |